logoDélegyházi Hunyadi János Általános Iskola

Beiratkozás a 2025/2026-os tanév első évfolyamára

Tisztelt Szülők!

Az alábbiakban összefoglaltunk minden fontos információt Önöknek, mely leendő első osztályos gyermekük, gyermekeik beíratásával kapcsolatos.

Kérjük, figyelmesen olvassák el tájékoztatóinkat, és kérdés esetén forduljanak hozzánk bizalommal elérhetőségeink bármelyikén!

Üdvözlettel: Iskolavezetés

A beiratkozás időpontja:
2025. április 10-11.
(csütörtök-péntek)

A tankötelezettség teljesítésének megkezdése 6 éves kor előtt

 

A gyermek abban az évben, amelynek augusztus 31. napjáig a hatodik életévét betölti, tankötelessé válik. Ha a gyermek az iskolába lépéshez szükséges fejlettségi szintet korábban eléri, az Oktatási Hivatal engedélye alapján hatodik életévének betöltése előtt megkezdheti tankötelezettségének teljesítését az általános iskolában. Ennek érdekében a szülőnek kérelmet kell benyújtania az Oktatási Hivatalhoz.

A 2025/2026-ös tanévre vonatkozó eljárásban azon gyermekek érintettek, akik 2019.09.01 és 2020.08.31. között születtek, függetlenül attól, hogy jelenleg középső, vagy nagycsoportba járnak-e és hogy korábban hány évig részesültek óvodai nevelésben.

Figyelem! A Hivatal a döntését a szülővel határozat formájában közli, a határozat kötelező érvényű. Amennyiben a Hivatal helyt ad a szülő kérelmének, a gyermek egy tanévvel korábban válik tankötelessé, vagyis egy évvel korábban kezdi meg az általános iskolai tanulmányait. A szülő nem hagyhatja figyelmen kívül a Hivatal határozatát, azzal ellentétes módon a későbbiekben nem dönthet úgy, hogy mégsem íratja be az iskolába a gyermekét.

 

1. A kérelem benyújtása

a) A benyújtás határideje

Törvény szerint a kérelmeket az iskolakezdés évének január 18. napjáig lehet benyújtani. A kéreleműrlap 2024. december 27-től a kérelembenyújtási határidő végéig lesz elérhető a következő linken: https://ker.oh.gov.hu/. Mivel a 2025. évben a tankötelezettséggel összefüggő hatósági eljárások esetében az érintettek számára a kérelembenyújtási határidő utolsó napja (január 18.) olyan napra esik, amikor az Oktatási Hivatalban a szombati napra tekintettel szünetel a munkavégzés, ezért a határidő csak a következő munkanapon, vagyis 2025. január 20. napján jár le.

A Kormány által elrendelt téli igazgatási szünet (2024. december 30. és 2025. január 01. közötti időszak) a kérelmek benyújtását nem érinti, viszont azok feldolgozására és az ügyintézés megkezdésére csak az igazgatási szünetet követő első munkanapon (2025. január 02.) kerül sor.

b) A kérelmező

A tankötelezettség hatéves kor előtti megkezdése iránti kérelmet a szülő/gyám nyújthatja be.

Amennyiben a szülői felügyeleti jogot a szülők közösen gyakorolják, a kérelmet benyújtó szülő nyilatkozik arról, hogy a kérelemben foglaltakkal a másik szülő egyetért.

c) A kérelem benyújtásának módja, kapcsolattartás

A kérelmet az Ügyfélkapu+, illetve Digitális Állampolgárság (DÁP) alkalmazással végzett azonosítást követően elektronikus úton vagy papír alapon, postai úton is be lehet nyújtani.

Kiemelten javasoljuk az elektronikus kérelembenyújtást, ami a postai úthoz képest jelentősen lerövidíti az ügyintézés időtartamát, lehetővé téve egyúttal a gyors, biztonságos, kényelmes és ingyenes kapcsolattartást az Oktatási Hivatallal. Mindemellett a kéreleműrlap emlékezteti a kitöltőjét az esetleges hiányzó vagy pontatlan adatokra, támogatja abban, hogy a kérelmét hiánytalanul tölthesse ki.

Figyelem! Az elektronikus kérelembenyújtást érintő e-ügyintézési bejelentkezési és hitelesítési folyamatok a Digitális Állampolgársághoz kötődő fejlesztések okán az államigazgatásban és így az Oktatási Hivatalban is több ponton átalakításra kerülnek. 2025. január 16-án megszűnik az Ügyfélkapu, így ekkortól nem lehetséges az Oktatási Hivatal online szolgáltatásainak ügyfélkapus azonosítással történő igénybevétele sem. A Hivatalban az elektronikus ügyintézés továbbra is zavartalanul működik. Ennek használatához azonban szükséges az Ügyfélkapu+ felületre vagy a Digitális Állampolgárság (DÁP) alkalmazásba történő regisztráció. A biztonságos ügyintézés és a határidők betartása érdekében, kérjük, mihamarabb gondoskodjon online azonosítójának cseréjéről. Az Ügyfélkapu+ regisztrációt 2025. január 16. előtt elektronikusan is elindíthatják a felhasználók a https://ugyfelkapu.gov.hu oldalon. A DÁP regisztrációról a https://dap.gov.hu oldalon találnak bővebb információt. Az átállásról az Ügyfélkapu Súgó menüpontjában, a https://ugyfelkapu.gov.hu/sugo oldalon olvashatnak.

  • A digitális felületen benyújtott kérelmek esetében az Oktatási Hivatal az eljárásban meghozott döntéseket kizárólag a kérelmező elektronikus tárhelyére küldi meg, Javasoljuk az átvett döntéseket a tartós tárba elmenteni. A tartós tárba történő áthelyezés nélkül a döntés 30 napig lesz csak elérhető; a dokumentumok huzamosabb megőrzésére a tartós tár alkalmas.
  • A postai úton benyújtott kérelmeket a következő címre kell beküldeni:
  • Oktatási Hivatal
    Budapest
    1982

A postai úton feladott kérelmet javasolt könyvelt postai küldeményként (ajánlott levél) feladni annak érdekében, hogy a levél útját a feladó a Magyar Posta nyomkövető szolgáltatásán keresztül követni tudja.

Postai kapcsolattartás esetén az Oktatási Hivatal az eljárásban meghozott döntéseket kizárólag postai úton küldi meg a kérelemben megadott postacímre.

  • Figyelem! Az e-mailben benyújtott kérelmeket az Oktatási Hivatal nem fogadhatja be. Az e-mailben beküldött dokumentumok alapján a tankötelezettség korábbi megkezdésére irányuló eljárás nem indul meg.

d) A kérelem kitöltése és tartalma

A kérelem kitölthető

  • Ügyfélkapu+ vagy DÁP azonosítást követően elektronikus űrlap használatával: a kitöltött elektronikus űrlapot véglegesítés után az Oktatási Hivatal elektronikus felületén kell beküldeni. Felhívjuk a figyelmet, hogy az űrlap a beküldéssel válik érvényessé, az űrlap kitöltése önmagában nem elegendő, azt a véglegesítés után be is kell küldeni a „Kérelem beküldése” gombra kattintva!
  • Postai kapcsolattartás választása esetén szintén egy elektronikus űrlap segíti a kitöltést: az elektronikusan kitöltött, kinyomtatott és kézzel aláírt űrlapot postai úton azt Oktatási Hivatal következő címére kell megküldeni: Oktatási Hivatal, Budapest, 1982.

A kérelmet 2024. december 27-től 2025. január 20-ig az alábbi linkre kattintva lehet kitölteni: https://ker.oh.gov.hu/.

A kérelmek pontos kitöltése és a gyors ügyintézés érdekében kérjük, hogy használja az elektronikus űrlapot abban az esetben is, ha postai úton kívánja eljuttatni kérelmét a Hivatalhoz. Az űrlap emlékezteti a kérelem kitöltőjét az esetleges hiányzó vagy pontatlan adatokra, támogatja abban, hogy a kérelmét hiánytalanul tölthesse ki. Kérjük, hogy lehetőség szerint válassza az elektronikus benyújtást és az elektronikus ügyintézést, így jelentősen lerövidíti az ügyintézéshez szükséges időt. Ilyen módon a Hivatal és az ügyfél között gyors, biztonságos és nem utolsó sorban ingyenes csatornán keresztül történik a kapcsolattartás.

A kérelmezőnek arra is van lehetősége, hogy kérelmét szabadon megfogalmazva postai úton terjessze elő (Postacím: Oktatási Hivatal, Budapest, 1982).

Ebben az esetben a kérelemnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

  • a gyermek azonosító adatai: név, születési hely és idő, anyja lánykori neve, oktatási azonosító, lakcím, tartózkodási hely (ha eltér a lakcímtől)
  • a kérelmező szülő / gyám vagy gyámhivatal adatai: név, levelezési cím, e-mail cím, telefonszám
  • a gyermek jelenlegi jogviszonya: óvoda neve, OM azonosítója, címe
  • indokolás: A gyermek milyen egyéni adottsága, sajátos helyzete indokolja, hogy a főszabálytól eltérően korábban kezdje meg tankötelezettségének teljesítését?
  • a kérelmező büntetőjogi felelőssége tudatában tett nyilatkozata arról, hogy a kérelmet a szülői felügyeletet gyakorló másik szülő egyetértésével nyújtja be vagy nem szerezhető be a másik szülő aláírása vagy nyilatkozat arról, hogy a szülői felügyeleti jogot csak a kérelmező gyakorolja
  • a kérelmező beleegyező nyilatkozata arról, hogy amennyiben a kérelem elbírálásához szakértői bizottság kirendelése szükséges, az Oktatási Hivatal a kérelmező és a gyermek kérelemben megadott adatait a szakértői bizottság számára továbbítja, továbbá hogy amennyiben a kirendelt szakértői bizottság vizsgálata alapján a pedagógiai szakszolgálati intézmények működéséről szóló 15/2013. (II. 26.) EMMI rendelet (a továbbiakban: Rendelet) szerinti szakértői vélemény kibocsátása, vagy a kirendeléstől független további vizsgálat is szükséges, a szakértői bizottság a Rendelet 17. § (7) bekezdése szerint jár el
  • dátum, aláírás

e) A kérelem mellékletei

A kérelemhez minden olyan dokumentum csatolható, amely a kérelemben foglaltakat igazolja: pedagógiai szakszolgálat szakértői véleménye, óvodai fejlődési napló, pedagógiai szakvélemény, járóbeteg szakellátásban dolgozó szakorvosi igazolás, stb.

Az Oktatási Hivatal az eljárása során azt vizsgálja, hogy a gyermek értelmi, lelki, szociális és testi fejlettségének állapota eléri-e az iskolába lépéshez szükséges szintet. Ha a szülő nem mellékel kérelméhez igazoló dokumentumot, vagy azokból nem lehet minden kétséget kizáróan megállapítani a gyermek fejlettségi szintjét, annak felmérése érdekében a pedagógiai szakszolgálat szakértői bizottságát rendeli ki az Oktatási Hivatal. A gyermek vizsgálatával kapcsolatos teendőkről, tudnivalókról a szakértői bizottság tájékoztatja a szülőt.

Amennyiben a kérelmet a gyám nyújtja be, a gyám kirendeléséről szóló döntést csatolni kell a kérelemhez.

f) Nyilatkozatok

Kérelmében a kérelmező nyilatkozik arról, hogy

  • az adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat megismerte és elfogadja,
  • a tankötelezettség korábbi megkezdésére vonatkozó tájékoztatót megismerte,
  • a kérelemben megadott adatok a valóságnak megfelelnek,
  • tudomásul veszi, hogy amennyiben a kérelem elbírálásához szakértői bizottság kirendelése szükséges, az Oktatási Hivatal a kérelmező és a gyermek kérelemben megadott adatait a szakértői bizottság számára továbbítja, továbbá hogy amennyiben a kirendelt szakértői bizottság vizsgálata alapján a pedagógiai szakszolgálati intézmények működéséről szóló 15/2013. (II. 26.) EMMI rendelet (a továbbiakban: Rendelet) szerinti szakértői vélemény kibocsátása, vagy a kirendeléstől független további vizsgálat is szükséges, a szakértői bizottság a Rendelet 17. § (7) bekezdése szerint jár el.
  • A kérelmező büntetőjogi felelőssége tudatában nyilatkozik arról, hogy a kérelmet a szülői felügyeletet gyakorló másik szülő egyetértésével nyújtja be, vagy a másik szülő hozzájárulása nem szerezhető be, mivel az jogainak gyakorlásában ténylegesen akadályoztatva van, vagy ismeretlen helyen tartózkodik, vagy nyilatkozik arról, hogy a szülői felügyeleti jogot csak a kérelmező gyakorolja.

A szükséges nyilatkozatokat az elektronikus űrlap tartalmazza, ezért is ajánljuk az űrlap használatát a szabadon megfogalmazott kérelmekkel szemben.

 

2. Az eljárás ügyintézési határideje

a) Amennyiben a kérelem és a kérelemhez csatolt dokumentumok alapján a tényállás tisztázott, az Oktatási Hivatal a kérelem beérkezését követően 8 napos határidővel – melybe az igazgatási szünet időtartama nem számít bele - (postai kapcsolattartás esetén postai úton, elektronikus kapcsolattartás esetén a kérelmező elektronikus tárhelyére) megküldi a döntést.

b) Amennyiben szakértő kirendelésére, egyéb dokumentumok, adatok beszerzésére van szükség a döntés meghozatalához, az Oktatási Hivatal a kérelem beérkezését követő 50 napon belül (postai kapcsolattartás esetén postai úton, elektronikus kapcsolattartás esetén a kérelmező elektronikus tárhelyére) megküldi a döntést.

3. Jogorvoslat

A Hivatal döntése ellen annak kézhezvételét követően 15 napon belül közigazgatási per indítható. A keresetlevelet a felperes lakóhelye, illetve tartózkodási helye szerint közigazgatási ügyekben illetékes Törvényszékhez kell címezni és az Oktatási Hivatalhoz kell benyújtani. A közigazgatási per illetéke 30.000 Ft. Tárgyalás tartását a keresetlevélben lehet kérni.

4. Az eljárásra vonatkozó szabályok

  • A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény
  • Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény
  • Az Oktatási Hivatalról szóló 121/2013. (IV. 26.) Korm. rendelet
  • A nemzeti köznevelésről szóló törvény végrehajtásáról szóló 229/2012. (VIII. 28.) Korm. rendelet
  • A nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet
  • A pedagógiai szakszolgálati intézmények működéséről szóló 15/2013. (II. 26.) EMMI rendelet
  • 5. Adatkezelési tájékoztató

    Kérjük, hogy a kérelmek benyújtása előtt tekintse át az Adatkezelési tájékoztatót.

    6. Elérhetőségek

      Oktatási Hivatal, Köznevelési Engedélyezési Osztály
      e-mail: ovoda@oh.gov.hu
      telefon: (36-1) 374-2310; (36-1) 374-2268; (36-1) 374-2137; (36-1) 374-2125, (36-1) 374-2354

    7. Letölthető tájékoztató

    Az Oktatási Hivatal rövid tájékoztatóját itt tudja letölteni PDF formátumban.

     

    Forrás: https://www.oktatas.hu/kozneveles/tankotelezettseg/hat_eves_kornal_korabban

    A tankötelezettség megkezdésének halasztása (ÓVODÁBAN MARADÁS)

     

    A gyermek abban az évben, amelynek augusztus 31. napjáig a hatodik életévét betölti, tankötelessé válik. Indokolt esetben a gyermek a szülő kérelmére és az Oktatási Hivatal ezt támogató döntése alapján további egy nevelési évig óvodai nevelésben vehet részt.

    A 2025/2026-ös tanévre vonatkozó eljárásban azon gyermekek érintettek, akik 2018.09.01 és 2019.08.31. között születtek, függetlenül attól, hogy jelenleg középső, vagy nagycsoportba járnak-e és hogy korábban hány évig részesültek óvodai nevelésben.

    Figyelem! A gyermek hatodik életévének betöltése után a tankötelezettség megkezdésének halasztását kizárólag egy alkalommal és egy nevelési évre lehet kérelmezni a sajátos nevelési igényű (SNI), illetve a beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő (BTMN) gyermekek esetében is! Ha a gyermek augusztus 31. napjáig a hetedik életévét is betölti, a tankötelezettség megkezdése tovább már nem halasztható, a hétéves gyermeknek szeptember 1. napjával mindenképpen meg kell kezdenie tankötelezettségének teljesítését.

    Ha a pedagógiai szakszolgálat szakértői bizottsága az SNI, illetve a BTMN feltárásával összefüggésben végzett vizsgálat keretében a szülői kérelem benyújtására nyitva álló határidőn belül (január 18. napjáig) szakértői véleményében javasolja, hogy a gyermek további egy nevelési évig óvodai nevelésben részesüljön, a szülői kérelem benyújtására nincs szükség. Ilyenkor a szakértői véleményt az óvodában kell bemutatni, az óvoda pedig annak alapján berögzíti az óvodában maradás tényét a köznevelés információs rendszerébe (KIR).

    Figyelem! Ha az SNI, illetve a BTMN feltárásával összefüggésben végzett vizsgálat keretében a gyermek további egy nevelési évig történő óvodában maradását támogató szakértői vélemény kiállítására január 18. napjáig nem kerül sor és amennyiben a szülő szeretné, hogy gyermeke még egy évig óvodai ellátásban részesüljön, akkor a szülőnek kérelmet kell benyújtania az Oktatási Hivatalhoz a törvényi határidőn belül.

    Figyelem! Az Oktatási Hivatal a döntését a szülővel határozat formájában közli, a határozat és a szakértői bizottság szakértői véleménye egyaránt kötelező érvényű. Amennyiben a Hivatal helyt ad a szülő kérelmének, illetve, ha a pedagógiai szakszolgálat szakértői bizottsága a törvényi határidőn belül javasolja az óvodában maradást, a gyermek egy tanévvel később válik tankötelessé. Ez azt jelenti, hogy a gyermek még egy nevelési évig kötelező módon óvodai ellátásban fog részesülni. A szülő nem hagyhatja figyelmen kívül sem a Hivatal határozatát, sem a szakértői bizottság szakértői véleményét, és azzal ellentétes módon nem írathatja gyermekét iskolába.

    1. A kérelem benyújtása

    a) A benyújtás határideje

    Törvény szerint a kérelmeket az iskolakezdés évének január 18. napjáig lehet benyújtani. A kéreleműrlap 2024. december 27-től a kérelembenyújtási határidő végéig lesz elérhető a következő linken: https://ker.oh.gov.hu/. Mivel a 2025. évben a tankötelezettséggel összefüggő hatósági eljárások esetében az érintettek számára a kérelembenyújtási határidő utolsó napja (január 18.) olyan napra esik, amikor az Oktatási Hivatalban a szombati napra tekintettel szünetel a munkavégzés, ezért a határidő csak a következő munkanapon, vagyis 2025. január 20. napján jár le.

    A Kormány által elrendelt téli igazgatási szünet (2024. december 30. és 2025. január 01. közötti időszak) a kérelmek benyújtását nem érinti, viszont azok feldolgozására és az ügyintézés megkezdésére csak az igazgatási szünetet követő első munkanapon (2025. január 02.) kerül sor.

    b) A kérelmező

    A tankötelezettség halasztása iránti kérelmet a szülő/gyám, vagy szülői kérelem hiányában a gyámhatóság nyújthatja be.

    Amennyiben a szülői felügyeleti jogot a szülők közösen gyakorolják, a kérelmet benyújtó szülő nyilatkozik arról, hogy a kérelemben foglaltakkal a másik szülő egyetért.

    c) A kérelem benyújtásának módja, kapcsolattartás

    A kérelmet az Ügyfélkapu+, illetve Digitális Állampolgárság (DÁP) alkalmazással végzett azonosítást követően elektronikus úton vagy papír alapon, postai úton is be lehet nyújtani. Kiemelten javasoljuk az elektronikus kérelembenyújtást, ami a postai úthoz képest jelentősen lerövidíti az ügyintézés időtartamát, lehetővé téve egyúttal a gyors, biztonságos, kényelmes és ingyenes kapcsolattartást az Oktatási Hivatallal. Mindemellett a kéreleműrlap emlékezteti a kitöltőjét az esetleges hiányzó vagy pontatlan adatokra, támogatja abban, hogy a kérelmét hiánytalanul tölthesse ki.

    Figyelem! Az elektronikus kérelembenyújtást érintő e-ügyintézési bejelentkezési és hitelesítési folyamatok a Digitális Állampolgársághoz kötődő fejlesztések okán az államigazgatásban és így az Oktatási Hivatalban is több ponton átalakításra kerülnek. 2025. január 16-án megszűnik az Ügyfélkapu, így ekkortól nem lehetséges az Oktatási Hivatal online szolgáltatásainak ügyfélkapus azonosítással történő igénybevétele sem. A Hivatalban az elektronikus ügyintézés továbbra is zavartalanul működik. Ennek használatához azonban szükséges az Ügyfélkapu+ felületre vagy a Digitális Állampolgárság (DÁP) alkalmazásba történő regisztráció. A biztonságos ügyintézés és a határidők betartása érdekében, kérjük, mihamarabb gondoskodjon online azonosítójának cseréjéről. Az Ügyfélkapu+ regisztrációt 2025. január 16. előtt elektronikusan is elindíthatják a felhasználók a https://ugyfelkapu.gov.hu/ oldalon. A DÁP regisztrációról a https://dap.gov.hu/ oldalon találnak bővebb információt. Az átállásról az Ügyfélkapu Súgó menüpontjában, a https://ugyfelkapu.gov.hu/sugo oldalon olvashatnak.

    • A digitális felületen benyújtott kérelmek esetében az Oktatási Hivatal az eljárásban meghozott döntéseket kizárólag a kérelmező elektronikus tárhelyére küldi meg, Javasoljuk az átvett döntéseket a tartós tárba elmenteni. A tartós tárba történő áthelyezés nélkül a döntés 30 napig lesz csak elérhető; a dokumentumok huzamosabb megőrzésére a tartós tár alkalmas.
    • A postai úton benyújtott kérelmeket a következő címre kell beküldeni:
    • Oktatási Hivatal
      Budapest
      1982

    A postai úton feladott kérelmet javasolt könyvelt postai küldeményként (ajánlott levél) feladni annak érdekében, hogy a levél útját a feladó a Magyar Posta nyomkövető szolgáltatásán keresztül követni tudja. Postai kapcsolattartás esetén az Oktatási Hivatal az eljárásban meghozott döntéseket kizárólag postai úton küldi meg a kérelemben megadott postacímre.

    • Figyelem! Az e-mailben benyújtott kérelmeket az Oktatási Hivatal nem fogadhatja be. Az e-mailben beküldött dokumentumok alapján a tankötelezettség megkezdésének halasztására irányuló eljárás nem indul meg.

    d) A kérelem kitöltése és tartalma

    A kérelem kitölthető:

    • Ügyfélkapu+ vagy DÁP azonosítást követően elektronikus űrlap használatával: a kitöltött elektronikus űrlapot véglegesítés után az Oktatási Hivatal elektronikus felületén kell beküldeni. Felhívjuk a figyelmet, hogy az űrlap a beküldéssel válik érvényessé, az űrlap kitöltése önmagában nem elegendő, azt a véglegesítés után be is kell küldeni a „Kérelem beküldése” gombra kattintva!
    • Postai kapcsolattartás választása esetén szintén egy elektronikus űrlap segíti a kitöltést: az elektronikusan kitöltött, kinyomtatott és kézzel aláírt űrlapot postai úton azt Oktatási Hivatal következő címére kell megküldeni: Oktatási Hivatal, Budapest, 1982.

    A kérelmet 2024. december 27-től 2025. január 20-ig az alábbi linkre kattintva lehet kitölteni: https://ker.oh.gov.hu/

    A kéreleműrlap a korábbi évek gyakorlatának megfelelően már 2023. december 28-tól a kérelembenyújtási határidő végéig, vagyis 2024. január 18-ig lesz elérhető a következő linken: https://ohtan.oh.gov.hu/.

    A kérelmek pontos kitöltése és a gyors ügyintézés érdekében kérjük, hogy használja az elektronikus űrlapot abban az esetben is, ha postai úton kívánja eljuttatni kérelmét a Hivatalhoz. Az űrlap emlékezteti a kérelem kitöltőjét az esetleges hiányzó vagy pontatlan adatokra, támogatja abban, hogy a kérelmét hiánytalanul tölthesse ki. Kérjük, hogy lehetőség szerint válassza az elektronikus benyújtást és az elektronikus ügyintézést, így jelentősen lerövidíti az ügyintézéshez szükséges időt. Ilyen módon a Hivatal és az ügyfél között gyors, biztonságos és nem utolsó sorban ingyenes csatornán keresztül történik a kapcsolattartás.

    A kérelmezőnek arra is van lehetősége, hogy kérelmét szabadon megfogalmazva postai úton terjessze elő (Postacím: Oktatási Hivatal, Budapest, 1982).

    Ebben az esetben a kérelemnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

    • a gyermek azonosító adatai: név, születési hely és idő, anyja lánykori neve, oktatási azonosító, lakcím, tartózkodási hely (ha eltér a lakcímtől)
    • a kérelmező szülő / gyám vagy gyámhivatal adatai: név, levelezési cím, e-mail cím, telefonszám
    • a gyermek jelenlegi jogviszonya: óvoda neve, OM azonosítója, címe
    • indokolás: A gyermek milyen egyéni adottsága, sajátos helyzete indokolja, hogy egy évvel később kezdje meg tankötelezettségének teljesítését?
    • a kérelmező büntetőjogi felelőssége tudatában tett nyilatkozata arról, hogy a kérelmet a szülői felügyeletet gyakorló másik szülő egyetértésével nyújtja be vagy nem szerezhető be a másik szülő aláírása vagy nyilatkozat arról, hogy a szülői felügyeleti jogot csak a kérelmező gyakorolja
    • a kérelmező beleegyező nyilatkozata arról, hogy amennyiben a kérelem elbírálásához szakértői bizottság kirendelése szükséges, az Oktatási Hivatal a kérelmező és a gyermek kérelemben megadott adatait a szakértői bizottság számára továbbítja, továbbá hogy amennyiben a kirendelt szakértői bizottság vizsgálata alapján a pedagógiai szakszolgálati intézmények működéséről szóló 15/2013. (II. 26.) EMMI rendelet (a továbbiakban: Rendelet) szerinti szakértői vélemény kibocsátása, vagy a kirendeléstől független további vizsgálat is szükséges, a szakértői bizottság a Rendelet 17. § (7) bekezdése szerint jár el
    • dátum, aláírás

    e) A kérelem mellékletei

    A kérelemhez minden olyan dokumentum csatolható, amely a kérelemben foglaltakat igazolja: pedagógiai szakszolgálat szakértői véleménye, óvodai fejlődési napló, pedagógiai szakvélemény, járóbeteg szakellátásban dolgozó szakorvosi igazolás, stb.

    Az Oktatási Hivatal az eljárása során azt vizsgálja, hogy a gyermek értelmi, lelki, szociális és testi fejlettségének állapota eléri-e az iskolába lépéshez szükséges szintet. Ha a szülő nem mellékel kérelméhez igazoló dokumentumot, vagy azokból nem lehet minden kétséget kizáróan megállapítani a gyermek fejlettségi szintjét, annak felmérése érdekében a pedagógiai szakszolgálat szakértői bizottságát rendeli ki az Oktatási Hivatal. A gyermek vizsgálatával kapcsolatos teendőkről, tudnivalókról a szakértői bizottság tájékoztatja a szülőt.

    Amennyiben a kérelmet a gyám nyújtja be, a gyám kirendeléséről szóló döntést csatolni kell a kérelemhez.

    f) Nyilatkozatok

    Kérelmében a kérelmező nyilatkozik arról, hogy

    • az adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat megismerte és elfogadja,
    • a tankötelezettség megkezdésének halasztására vonatkozó tájékoztatót megismerte,
    • a kérelemben megadott adatok a valóságnak megfelelnek,
    • tudomásul veszi, hogy amennyiben a kérelem elbírálásához szakértői bizottság kirendelése szükséges, az Oktatási Hivatal a kérelmező és a gyermek kérelemben megadott adatait a szakértői bizottság számára továbbítja, továbbá hogy amennyiben a kirendelt szakértői bizottság vizsgálata alapján a pedagógiai szakszolgálati intézmények működéséről szóló 15/2013. (II. 26.) EMMI rendelet (a továbbiakban: Rendelet) szerinti szakértői vélemény kibocsátása, vagy a kirendeléstől független további vizsgálat is szükséges, a szakértői bizottság a Rendelet 17. § (7) bekezdése szerint jár el.
    • A kérelmező büntetőjogi felelőssége tudatában nyilatkozik arról, hogy a kérelmet a szülői felügyeletet gyakorló másik szülő egyetértésével nyújtja be, vagy a másik szülő hozzájárulása nem szerezhető be, mivel az jogainak gyakorlásában ténylegesen akadályoztatva van, vagy ismeretlen helyen tartózkodik, vagy nyilatkozik arról, hogy a szülői felügyeleti jogot csak a kérelmező gyakorolja.

    A szükséges nyilatkozatokat az elektronikus űrlap tartalmazza, ezért is ajánljuk az űrlap használatát a szabadon megfogalmazott kérelmekkel szemben.

    2. Az eljárás ügyintézési határideje

    a) Amennyiben a kérelem és a kérelemhez csatolt dokumentumok alapján a tényállás tisztázott, az Oktatási Hivatal a kérelem beérkezését követően 8 napos határidővel – melybe az igazgatási szünet időtartama nem számít bele - (postai kapcsolattartás esetén postai úton, elektronikus kapcsolattartás esetén a kérelmező elektronikus tárhelyére) megküldi a döntést.

    b) Amennyiben szakértő kirendelésére, egyéb dokumentumok, adatok beszerzésére van szükség a döntés meghozatalához, az Oktatási Hivatal a kérelem beérkezését követő 50 napon belül (postai kapcsolattartás esetén postai úton, elektronikus kapcsolattartás esetén a kérelmező elektronikus tárhelyére) megküldi a döntést.

    3. Jogorvoslat

    A Hivatal döntése ellen annak kézhezvételét követően 15 napon belül közigazgatási per indítható. A keresetlevelet a felperes lakóhelye, illetve tartózkodási helye szerint közigazgatási ügyekben illetékes Törvényszékhez kell címezni és az Oktatási Hivatalhoz kell benyújtani. A közigazgatási per illetéke 30.000 Ft. Tárgyalás tartását a keresetlevélben lehet kérni.

    4. Az eljárásra vonatkozó jogszabályok

    5. Adatkezelési tájékoztató

    Kérjük, hogy a kérelmek benyújtása előtt tekintse át az Adatkezelési tájékoztatót.

    6. Elérhetőségek

      Oktatási Hivatal, Köznevelési Engedélyezési Osztály
      e-mail: ovoda@oh.gov.hu
      telefon: (36-1) 374-2310; (36-1) 374-2268; (36-1) 374-2137; (36-1) 374-2125, (36-1) 374-2354

    7. Letölthető tájékoztató

    Az Oktatási Hivatal rövid tájékoztatóját itt tudja letölteni PDF formátumban.

    Forrás: https://www.oktatas.hu/kozneveles/tankotelezettseg/tankotelezettseg_halasztasa

    Tisztelt Szülő/Törvényes Képviselő!

     

    Tájékoztatom, hogy a 2025/2026. tanítási évre történő általános iskolai beiratkozás során nemcsak személyes, hanem online úton is lehetőség van beíratni a tanköteles korba lépő gyermekét.

    A tanév rendjéről szóló 32/2024. (VIII. 8.) BM rendelet alapján a személyes beiratkozás napjai:

    2025. április 10-11. (csütörtök és péntek).

    A korábbi éveknek megfelelően a szülő / törvényes képviselő csak egy általános iskolába nyújthatja be gyermeke jelentkezését.

    A nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. EMMI rendelet 22.§ (4) bekezdése értelmében az általános iskola első évfolyamára történő beiratkozáskor be kell mutatni a gyermek nevére kiállított személyazonosságot igazoló hatósági igazolványokat, illetve a rendelet (7) bekezdés értelmében pedig az intézmény a gyermek lakcímkártyája alapján ellenőrzi, hogy a lakcím nyilvántartásban a tanuló lakóhelyeként vagy tartózkodási helyeként az iskolai beiratkozás első határnapját megelőző három hónapnál régebb óta szerepel-e. A dokumentumokat az iskola csak bemutatás alapján ellenőrzi, azokról másolatot nem készít, és nem tárol.

    Fentiek okán a személyes megjelenés a beiratkozás folyamata során kötelező!

    Az online előzetes jelentkezés hatására rendkívül gyors és gördülékeny ügyintézés valósulhat meg, így javasoljuk, hogy éljen ezzel a lehetőséggel. Az e-Ügyintézés használatához szükségük lesz gyermekük oktatási azonosító számára, mely egy 11 számjegyből álló, 7-tel kezdődő számsor. Kérjük, amennyiben az oktatási azonosító nincs a birtokukban, forduljanak bizalommal a gyermek óvodájának ügyintézőjéhez az információért.

    Az általános iskola első évfolyamára történő jelentkezésének elektronikus, online formájára 2025. március 31-én éjféltől nyílik meg az informatikai lehetőség az Ön részére a KRÉTA rendszer felületén keresztül:

    https://eugyintezes.e-kreta.hu/kezdolap

     

    Amennyiben már tudják, hogy gyermekük melyik osztályba szeretne iratkozni, illetve hogy kivel szeretnék / nem szeretnék, ha egy osztályba kerülne, megkérjük Önöket, hogy az e-Ügyintézésen történő beiratkozás során a Megjegyzés rovatban tüntessék fel a szándékot (az intézmény a jelentkezések függvényében vizsgálja meg az osztályokba kerülésekre vonatkozó kérelmeket).

    Amennyiben módosítani kíván a már elektronikusan beküldött adatokon, akkor ezt úgy teheti meg, hogy jelzi (e-mailben, az elsosleszek@hunyadisok.hu címre) az intézmény részére a visszavonási vagy adatmódosítási szándékát.

    Az adatok módosítását az intézmény a KRÉTA felületén a kérés alapján elvégzi. Amennyiben a szülő visszavonja gyermeke jelentkezését, ennek következményeként a BÁI felületen az iskola a benyújtott jelentkezésre a szülő kérése alapján elutasító határozatot hoz, és az intézmény saját rendszerében a gyermek adatait a „Beiratkozás visszavonva” státuszba állítja. Ezen műveletek elvégzését követően Ön ismét be tudja nyújtani gyermeke jelentkezését egy másik iskolába.

    A tanulói jogviszony felvétel útján keletkezik, a felvétel pedig a jelentkezés alapján történik. A felvételről az iskola igazgatója dönt, a felvételi eljárásban a felvételről szóló tanulói jogviszonyt létesítő vagy a kérelmet elutasító döntést hoz. A kérelemnek helyt adó döntést az iskola igazgatója írásban közli a szülővel. Az iskola igazgatója tanuló felvételének megtagadásáról határozat formájában dönt. Amennyiben a választott iskola igazgatója a gyermek felvételét elutasító döntést hoz, a szülő a gyermekét a döntés véglegessé válását követő öt napon belül köteles beíratni a közelező felvételt biztosító iskola első évfolyamára.

    A döntéssel szemben az Nkt. 37. § (2) bekezdése alapján a szülő - a közléstől, ennek hiányában a tudomására jutásától számított tizenöt napon belül - a gyermek, tanuló érdekében eljárást indíthat. Az Nkt. 37. § (3) bekezdése alapján a fenntartó jár el, és hoz másodfokú döntést a tanulói jogviszony létesítésével kapcsolatban benyújtott kérelem tekintetében.

    A Délegyházi Hunyadi János Általános Iskolában a korábbi években az alábbi egyházak hitoktatói tartottak hittanórákat:

    • Magyar Katolikus Egyház (római katolikus)
    • Magyarországi Református Egyház
    • Hit Gyülekezete

    Az egyházak listáját elérhetővé tesszük arra az esetre, ha a felsoroltakon felül valamely más vallási közösség hitoktatását szeretnék igényelni.

    Magyarországon bevett egyházak listája

     

     

    A Magyar Katolikus Egyház bemutatkozó filmje:

     

    A Magyarországi Református Egyház hitoktatásról szóló honlapja: https://reformatus.hu/hittan/

     

    A Hit Gyülekezete hit- és erkölcstan oktatásának honlapja: www.hiteserkolcstan.hu

    Facebook: https://www.facebook.com/hiteserkolcstan

    Instagram: https://www.instagram.com/hiteserkolcstan/

    Bemutatkozó film:

     

    Szeretnénk mindenkinek segítséget nyújtani az e-Ügyintézés használatához a következőkkel.

    A KRÉTA Tudásbázison elérhető tájékoztatók: Beiratkozás e-Ügyintézés használatával

    Letölthető segédlet az e-Ügyintézés BÁI felületéhez

     

    Az e-Ügyintézés online felülete az alábbi oldalon található és bármely böngészőből elérhető:

    KRÉTA e-Ügyintézés