Tankerületünk legkisebb iskolájaként örömmel tölt el minket, hogy megoszthatjuk kedves látogatóinkkal éves munkánk részeként benyújtott pályázatainkat és elért eredményeinket.
A 2015/2016-os tanévben benyújtott és elnyert pályázataink:
A Délegyházi Hunyadi János Általános Iskola 2016 szeptembere óta részt vesz az ERASMUS+ pályázat „E.L.I.O.T.” projektjében, mely egy módszertani pályázat, célja, hogy drámapedagógiai eszközök elsajátításával megelőzze a korai iskolaelhagyást. A program keretében hét ország szervezőivel, koordinátoraival dolgozunk együtt, a 2016/2017-es tanév második felében már három utazáson vettek részt kollégáink és diákjaink.
Az első, olaszországi találkozó után kiválasztásra került a programban résztvevő 20 diák, ezután Balogh Bodor Attila vezetésével heti egy alkalommal megkezdődtek a délutáni színjátszó-dráma órák. Novemberben a projektben szereplő tanulók ellátogattak a Stúdió K Színház Szélben szállók c. drámapedagógiai előadására. Interaktív program volt, ahol a gyerekek ötletei, véleménye befolyásolta a cselekmény alakulását.
2017 januárjában az angliai Barrow in Furnessben tartott tréningen három kollega vett részt. Olyan módszerekkel ismerkedtek meg, melyek minden tanórán alkalmazhatók a rajztól kezdve a humán tudományokon keresztül a természettudományokig. Hazatérve az út során szerzett tapasztalatokat felhasználva rajz és osztályfőnöki órákon elkezdődött a munka. Az utazások között több prezentációt és projektet készítettek a diákok a pedagógusok segítségével. Az első projektben Arany János Toldi című elbeszélő költeményének álom-allegóriáját dolgozták fel rajzokkal. A prezentációban ennek a projektnek az óraterve mellett a végeredményeket is bemutatták.
Februárban a hollandiai Rotterdamban a márciusi diáktalálkozót előkészítő koordinátori találkozón két pedagógusunk vett részt, mely után kiválasztásra került az a három diák, aki 2017 márciusában két kollega kíséretében utazott a diáktalálkozóra; a tanulók befogadó családoknál vendégeskedtek, így remek lehetőségük nyílt nyelvtudásuk fejlesztésére, gyakorlására.
Az iskolai napokon a felvezető prezentációk megtekintése után csoportban dolgoztak a gyerekek, rajz, földrajz és történelem témákban rövidebb-hosszabb felkészülési idő után ismertetőket, vitákat, játékokat tartottak, állóképeket, jeleneteket, párbeszédeket adtak elő a dráma eszközeinek felhasználásával angol nyelven, míg szabadidejükben és a tervezett programok során lehetőség nyílt a projekt témáit érintő helyszínek megtekintésére, városnézésre, szórakozásra is.
A TPM során meghatározott időpontokban csatlakoztunk a virtuális találkozókhoz. Bemutatkoztak a gyerekek, készítettek ismertetőt környezetükről, eddigi tapasztalataikról. Bár a történelem és földrajz nem iskolánk témája volt, az utazás előkészítéseképp a gyerekek tájékozódtak a mediterrán országok turisztikai fontosságáról, illetve elolvasták Anna Frank naplóját, beszélgettek tanáraikkal a holokausztról.
Húsvét tájékán a második projektmunka vette kezdetét a rajz témakörben: a Hollandiában elsajátított stencil technikát papíron alkalmazva dekorációs célból különböző húsvéti tojásokat készítettek a gyerekek, melyek iskolánk bejáratát és faliújságjait díszítették. Az órát ismét gondos előkészítés előzte meg: a magyar húsvéti szokások, hagyományok felelevenítésén át a húsvéti tojás díszítésének „szertartásáig” szinte mindent megismertek a tanulók, és igazán sikeresen kivitelezték az órák feladatait.
Júliusban 3 fő, egy kollégánk, Tankerületünk igazgatónője, valamint projektmunkánkat segítő külső koordinátorunk utazik Portugáliába az első, jövő tanév munkáját összeállító koordinátori találkozóra.
Képeinket hamarosan megtekinthetik a galériában és cikkünk hivatkozásaként!